De ce avem nevoie de TER în Bucureşti?

Este poate întrebarea care, personal, mi-aş dori să aibă un răspuns evident. Şi chiar are.
După cum ştim cu toţii, Bucureştiul nu a mai trecut printr-un upgrade de infrastructură de prin anii '80, de la ultima magistrală de metrou construită. Firavele prelungiri M3-Policolor şi M4-1 Mai sunt finalizări ale unor şantiere începute tot la sfârşitul anilor '80. În afară de pasajul Basarab, care întâmpină probleme juridice legate, bineînţeles, de exproprieri, şi de cele trei poduri de pe DN1, Bucureştiul nu a văzut vreo lucrare serioasă de infrastructură.
De haosul rutier nu cred că mai e nevoie să amintim. Îl trăim zilnic, este un efect al creşterii de aproape şapte ori a numărului de vehicule înregistrate în oraş, cuplată cu inerţia autorităţilor când vine vorba de a face ceva concret. Iar când vine vorba de a face ceva concret, se invocă fie lipsa banilor, fie lipsa proiectelor, fie lentoarea proceselor de expropriere. În tot acest timp, Bucureştiul continuă să fie, în mod bizar, poate, o capitală UE. Cu accente de oraş subdezvoltat de ţară de mâna a treia, ce-i drept.
Iubim Bucureştiul. Ne e dor de el când suntem departe, îi simţim unicitatea, amestecul inefabil de stiluri şi arome, de imagini şi texturi. Tocmai de asta credem că Bucureştiul poate fi mult mai mult decât este acum. Că poate fi un oraş funcţional, care să ofere ce are de oferit tuturor, fără discriminare, nu numai celor care au maşină sau celor care vin aici pentru a vizita un loc aproape exotic, pironit într-un alt timp. Bucureştiul trebuie să se updateze. De asta credem că proiectul TER este nu numai util, ci şi oportun, acum, când fondurile structurale bat la uşă, şi când începem să învăţăm că nu putem doar primi, ci trebuie să şi dăm de la noi. TER este modul nostru, al celor care locuim în Bucureşti, de a da oraşului ceva pentru a primi în schimb perspective, creştere sustenabilă, direcţii de viitor. TER este soluţia noastră la problema mobilităţii, a aglomeraţiei şi a poluării, o soluţie care, evident, nu îşi arogă calitatea de a fi unica soluţie, ci care îşi propune să contribuie la rezolvarea problemelor enumerate.

10 Responses to “De ce avem nevoie de TER în Bucureşti?”

  1. # Blogger Vlad Nanca

    Poza e facuta de Stefan Cosma... ;)
    Vroiam sa va asiguram de intreaga noastra sustinere!!!
    Vlad Nanca / Bukresh Blog  

  2. # Blogger Andrei Egli

    Merci Vlad,
    poza e celebră, a făcut la un moment dat înconjurul Feederului, ca să zic aşa, mi-am luat libertatea să o folosesc pentru că e tare concludentă pentru ce se întâmplă.
    Mulţumesc mult!!  

  3. # OpenID cinty

    una dintre cele mai bune initiative bucurestene.
    bravo!  

  4. # Blogger rita sordida

    forta fie cu tine!  

  5. # Blogger razvan(moise)

    Succes voua celor doi andrei, sper ca proiectul asta sa aiba parte de toata sustinerea de care are nevoie din partea administratiei Bucurestiului si dupa cum spunea Andrei Egli, din partea populatiei, care este cea mai importanta si care va profita de pe urma proiectului. Eu unul sunt pentru si va sustin.
    Astept sa dati drumul la lista de semnaturi!  

  6. # OpenID aprozarnet

    si io sunt tot pentru;
    iar ca sa fii pentru, tot ce-ti trebuie este cred doar o minima ratiune si decenta  

  7. # OpenID mtlk

    bravo, suupeeer taree frate!
    o semnatura ceva, unde punem?  

  8. # OpenID ditoatepentrutotzi

    Stiati de gandul ca http://www.gandul.info/economia/finantari-europene-de-2-5-miliarde-de-euro-ignorate-de-calea-ferata.html?3936;3812434  

  9. # Blogger ada

    Este cea mai buna initiativa pe care am auzit-o de 5 ani de cand locuiesc in Bucuresti. Daca aveti nevoie de un voluntar in plus, o semnatura, orice ... I'm in:)  

  10. # OpenID writeman

    thumbs up. pun si eu pe blog!  

Trimiteți un comentariu




© 2006 TER - Tren urban pentru Bucuresti | Blogger Templates by GeckoandFly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Learn how to make money online | First Aid and Health Information at Medical Health